بایندر بدنه

شرکت دانش بنیان کیمیا سرام زرین برای اولین بار موفق به تولید انواع بایندر مصرفی در صنعت کاشی و سرامیک و پرسلان گردیده‌است. بایندرهای این شرکت جهت بهبود مقاومت خام و خشک قطعات سرامیکی استفاده می‌شوند. این پلیمرهای الی باعث بهبود خواص رئولوژیکی و خواص مکانیکی قطعات سرامیکی تولیدی می‌‎باشند که خود باعث کاهش شکست و ضایعات، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش دانسیته می‌گردد و امکان تولید اسلب‌های بزرگ با ضخامت کم را فراهم می‌سازد. بایندرهای کیمیا سرام زرین را می‌توان در مرحله بالمیل ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از تخلیه و یا در بلانجرر اضافه کرد که با ایجاد پیوندهای مناسب اطراف ذرات دوغاب‌های سرامیکی، روی خواص رئولوژیکی و رفتار حین پرس گرانول اثر مثبت داشته و قبل از دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد از قطعات خارج می‌شود.

مزایای استفاده

نتایج تست آزمایشگاهی و صنعتی: افزایش استحکام خام و خشک

نتایج تست در خط تولید:

  • افزایش دانسیته دوغاب
  • افزایش راندمان بالمیل و اسپری درایر
  • کاهش مصرف انرژی نظیر آب، گاز، برق و …
  • کاهش شکست گرانول
  • افزایش کیفیت گرانول

نتایج تست در خط تولید:

  • امکان تولید الب سایز بزرگ با ضخامت کم
  • افزایش استحکام خام و خشک
  • کاهش شکس کاشی در حالت خام و خشک
  • کاهش ایرادات سطح کاشی
  • کاهش ترک در کاشی بعد از نصب

افزایش دانسیته دوغاب

با افزودن میزان بسیار اندکی از بایندر به فرمول، درصد خاک‌های ایلیتی که منجر به افت شرایط رئولوژی می‌شود در فرمول کاهش می‌یابد و به موجب آن دانسیته افزایش پیدا می‌کند.

 

 

افزایش راندمان بالمیل و اسپری درایر

با افزودن بایندر و افزایش دانسیته بدیهی است که میزان آب مصرفی در فرمول کاهش می‌یابد. بدین ترتیب راندمان بالمیل و اسپری درایر افزایش پیدا می‌کند.

 

کاهش مصرف عوامل انرژی نظیر آب، گاز، برق

با افزایش دانسیته میزان آب کمتری استفاده شده و میزان انرژی مصرفی برای آماده‌سازی گرانول و دوغاب کاهش می‌یابد.

کاهش شکست گرانول

با استفاده از بایندر و افزایش دانسیته دوغاب، استحکام گرانول‌ها افزایش پیدا می‌کند و شکست گرانول‌ها کاهش می‌یابد.

افزاش کیفیت گرانول

با کاهش شکست گرانول‌ها، میزان ذرات فاین کاهش پیدا می‌کند و این امر موجب افزایش کیفیت گرانول می‌شود. همچنین تاثیر بایندر بر روی پیرسینگ گرانول و بالا رفتن تراکم در نقاط مختلف کاشی خام از جمله گوشه‌ها، باعث می‌شود پارامتر پنتومتری کاشی خام بهبود یابد. بنابراین در مرحله پخت پارامتر اختلاف سایز در یک کاشی کاهش می‌یابد.

کاهش شکست کاشی در حالت خام و خشک 

با افزایش استحکام خام و خشک، بدیهی است که شکست کاشی کاهش یافته و ضایعات کمتر می‌شود.

کاهش ترک در کاشی بعد از نصب

با افزایش استحکام خام و خشک، میزان ترک کاشی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

افزایش استحکام خام و خشک

مهمترین اثر بایندر افزایش استحکام خام و خشک است بطوری که با افزودن میزان ناچیزی از بایندر ( به میزان ۰.۳ – ۰.۱ درصد) استحکام خشک بیش از ۷۰٪ افزایش می‌‌یابد.

کاهش ایرادات سطح کششی

استفاده از بنتونیت علاوه بر اثرات منفی روی رئولوژی دوغاب منجر به بروز ایراداتی در سطح از قبیل کریتر، دیمپل، سطح سوزنی و … می‌شود. با استفاده از بایندر می‌توان بنتونیت مصرفی در فرمول بدنه را حذف یا به کمترین میزان ممکن رساند تا در استحکام خام و خشک مشکلی ایجاد نشود.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این محصول با ما تماس بگیرید و یا از طریق فرم درج شده در بخش “خدمات پس از فروش“ اقدام به ارسال درخواست خود نمایید.