کاشی آنتی باکتریال چیست؟

 

 

کاشی های سرامیکی به خودی خود دارای خاصیت آنتی باکتریال نبوده و میکروارگانیسم ها به راحتی و به خصوص در محیط های مرطوب روی سطح آن تکثیر می شوند. حضور و تکثیر میکروارگانیسم ها روی سطح کاشی، سلامت انسان را به خطر می اندازد.کاشی و سرامیک های آنتی باکتریال دارای پایداری شیمیایی و ظاهری فوق العاده ای هستند و به همین دلیل به طور گسترده ای در محیط های مختلف مانند محیط های بیمارستانی استفاده می شوند.

ذرات نانو کامپوزیت نقره – تیتانا (دی اکسید تیتانیوم) سازگار با محیط زیست هستند و برای بدن انسان نیز ضرر ندارد. علاوه بر این، ذرات نانو کامپوزیت نقره – تیتانا دارای خواص آنتی­ باکتریال فوق ­العاده می باشند و قادر هستند تا 650 نوع باکتری را از بین ببرند. ذرات نانو کامپوزیت نقره – تیتانا می توانند ایمنی نسبت به باکتری­ ها را در انسان­ ها، حیوانات و گیاهان بالا ببرند.

ذرات نقره – تیتانا و یون­ های نقره­ ی مرتبط با آن که در لعاب کاشی قرار دارند، به دیواره باکتری­ ها و میکروارگانیسم­ ها نفوذ کرده و آن­ها را به لحاظ عملکرد، رشد و بازتولید، غیرفعال می ­کنند. این نانوذرات می­ توانند با لعاب کاشی به­ عنوان افزودنی مخلوط شوند. نقره کپسوله شده توسط مواد مختلف، دارای پایداری شیمیایی مناسب بوده و یون نقره را در طولانی مدت آزاد می ­کند که باعث می ­شود کاشی از خود خاصیت آنتی­ باکتریال دائمی نشان دهد.

منبع:

ceramic-sakhteman.blogfa.com